Wydawnictwo Akademickie SEDNO » Analiza dyskursu w badaniach szkolnictwa wyższego

Powrót

Analiza dyskursu w badaniach szkolnictwa wyższego

Wybór i opracowanie: Helena Ostrowicka
Tytuł: Analiza dyskursu w badaniach szkolnictwa wyższego

Wydanie: pierwsze
Data wydania: 2018

Oprawa: miękka
Format: 148 x 208 mm
Liczba stron: 214
ISBN 978-83-7963-070-7
ISBN 978-83-7963-071-4 (e-book)

Publikacja dofinansowana z grantu Narodowego Centrum Nauki nr 2014/14/E/HS6/00671

Cena brutto: 35,00 zł

Szczegóły produktu

Antologia pięciu tekstów (tłumaczonych z języków angielskiego i niemieckiego) została przygotowana u progu kolejnej reformy systemu nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce. Książka dostarcza użytecznych narzędzi opisywania zmian zachodzących w rodzimym szkolnictwie wyższym i prezentuje metodologię badań społecznych. Pozwala jednocześnie uzyskać perspektywę porównawczą, zapoznając czytelnika z konkretnymi kategoriami analitycznymi stosowanymi do opisu stanu sytuacji bieżącej i scenariuszy rozwoju szkolnictwa w przyszłości w innych krajach. Używane w tekstach narzędzia analizy dyskursu stają się szczególnie przydatne w warunkach wyraźnie nasilonej, publicznej dyskusji na temat problemów polskiej nauki i edukacji akademickiej, w której głos zabierają różni aktorzy społeczni: dziennikarze, akademicy, politycy, przedsiębiorcy. Teorie i badania dyskursu zastosowane w rozprawach zamieszczonych w antologii dostarczają pojęć i kategorii zapewniających bardziej świadomy udział w tej debacie oraz pozwalają zrozumieć, w jaki sposób sytuacja uniwersytetu zależą od tego, kto, co i jak o nim mówi. Dla badaczy i badaczek uniwersytetu tematy związane z dyskursem nie powinny być obojętne.

Typ Plik do pobrania
Spis treści
Wstęp
Noty o autorach